Billedserier

Enkeltstart 2017
MCC Klubmesterskaber 2017 (Torsten Green)
Nyhedsbrev
Indtast dit navn og din e-mail nedenfor, hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Træning


Træningstidspunkter

Sommertræning starter den 1. april: tirsdag og torsdag, kl. 18.30 og søndag kl. 9.30.

Vintertræning starter den 1. september: tirsdag og torsdag, kl. 18.00 og søndag kl. 9.30.

Motionsdamer og nye medlemmer:

Træner mandage kl. 18.00 (fra Mejrup Hallen) – kører kun sommer.

Der køres mellem 40-50 km og turen tilpasses alle.

Damerne har også mulighed for at køre med tirsdage, torsdage og i weekenden

Træning generelt:

Vigtigt at alle medlemmer respekterer de officielle træningsdage/tider. Dvs. der kan IKKE aftales træning på dagene: tirsdag, torsdag og søndag.

Der køres ALTID fra Mejrup Hallen disse dage.

Alle andre dage står det én frit for at arrangere ture på de tidspunkter som man ønsker.

Træningsfilosofi og -tilrettelæggelse

Vi har alle forskellige ambitionsniveauer og mål. Nogle af os vil gerne køre hurtigt og være med fremme, når der køres motionsløb, andre bruger alene cyklingen som kredsløbstræning og/eller ”vægtbegrænser”. Klubben tilstræber at tilgodese samtlige af disse behov. Afhængig af fremmødet køres der derfor i  op til 4 grupper, hvor strækning, fart og træningsmetode er afpasset efter den enkelte gruppes dagsform og ambitionsniveau. Ved samlet træning tilpasses hastigheden til deltagerne.

Er du på det rigtige hold?

Mærk efter om du kører på det rigtige hold. Det er vigtigt at man som ny og gammel medlem mærker efter om man kører på et hold som er stærkere end ens egen formåen eller om man faktisk er den stærke på holdet. Begge kan ødelægge det for de hold man har valgt at køre.

Vælger man fx et hold som kører stærkere end det man selv kan, så tages der selvfølgelig hensyn til én, men det betyder at holdet ikke kan køre det man har planlagt.

Vælger man fx et hold, hvor man er væsentlig stærkere, så er det vigtigt at man tager hensyn og sørger for at passe ind efter det tempo som holdet formår – ellers risikerer man at sætte tempo over niveau.

Kaptajn:

Vi har uddannede kaptajner hos MCC, deres rolle er:
- At sørge for at der køres sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
- At gøre de ryttere som har valgt et forkert hold opmærksomme på at de næste gang bør køre på et andet hold.  
- At det udmeldte tempo for holdet, overholdes.
- Drejer man fra undervejs på turen, så skal Kaptajnen have besked.

Fællestræning MCC og TCM

Der trænes sammen med Tvis i ugerne: fra og med uge 27 til og med uge 32. Mødested for begge hold er kl. 18.30 i henholdsvis Tvis og Mejrup (hallen) disse uger, herefter mødes man i Halgård skolegård kl. 18.40.
Mejrup GU Cykling  |   Elkjærvej 26, Mejrup  |   7500  Holstebro  |     |   @